Soud přiznal Havlové čtyři miliony za lživý článek o milenci

Vrchní soud v Praze pravomocně rozhodl, že vydavatelství Bauer Media musí vdově po prvním českém prezidentovi Dagmar Havlové zaplatit čtyři miliony korun za lživý článek o údajném milenci.

Havlová původně žádala omluvu a pětimilionovou satisfakci za článek v časopise Pestrý svět, který tvrdil, že v době, kdy Václav Havel umíral, měla milence. Městský soud v Praze v roce 2015 její žalobě částečně vyhověl, když rozhodl, že jí náleží omluva a 1,2 milionu korun. Vydavatelství se tenkrát před soudem nepodařilo prokázat, že tvrzení o milenci má reálný základ, když autorka článku konstatovala, že informaci zaslechla z druhé ruky „někde v restauraci“.

Obě dvě strany sporu se následně odvolaly a výsledkem je aktuální rozsudek vrchního soudu. Na české poměry mimořádně vysokou přiznanou částku vrchní soud zdůvodnil extrémní silou zásahu do práv Havlové, ovšem přesto jí přiznal „pouze“ čtyři miliony z požadovaných pěti, a to kvůli tomu, že se nepodařilo prokázat, že by vyfabulované tvrzení Pestrého světa negativně ovlivnilo její charitativní činnost.

red